Digitalna infrastruktura je obet prihodnosti bančništva

Interakcija stranke z banko na daljavo mora biti kar najbolj preprosta. To od bank pričakujejo njihove stranke, zato na tem svoje zgodbe že danes gradijo novi igralci v finančni industriji.

Digitalna infrastruktura je obet prihodnosti bančništva

Spremenjena pričakovanja strank od bank terjajo različne prilagoditve in usklajene spremembe na več področjih. To je tudi eden od razlogov, zakaj se marsikatera banka danes odloča za celovit pristop k digitalizaciji poslovanja, tako pri sodelovanju s strankami kot v zaledju in pri podpornih procesih.

Pričakovanja generacije Z

Generacija Z predstavlja nove stranke bank, ki živijo nenehno povezane na internet, z mobilnimi telefoni komunicirajo prek družabnih omrežij in so vajene takojšnje odzivnosti. Od bank bodo pričakovale enako raven storitev in odzivnosti, kakršne so že danes vajeni od ponudnikov drugih spletnih storitev.

Pripadniki te generacije so odraščali v času gospodarske krize in poudarjenega individualizma, zato predvidevamo, da ne bodo preveč naklonjene tveganjem, ki jih prinašajo nekatere finančne storitve, vsaj ne v enaki meri kot generacije pred njimi.

Banka prihodnosti

  • Odprta in odzivna
  • Prilagojena stranki
  • Transparentna, etična
  • Visoko strokovna
  • Zaupanja vredna

Tradicionalne banke doma in po svetu se soočajo z naslednjimi izzivi: preusmeritev strank iz poslovalnic na digitalne kanale in posledično potreba po osredotočenju banke na brezpapirno poslovanje, možnost odprtja računa na daljavo v nekaj minutah, brez obiska poslovalnice, ter izboljšanje uporabniške izkušnje, vključno s poenostavitvijo drugih nakupnih procesov.

Fleksibilnost, kreativnost, pametne rešitve in spremljanje novih trendov v svetu so ključnega pomena pri razvoju digitalnih tehnologij in pristopov.

Tolga Yurteri, vodja digitalnega marketinga v Novi KBM

Tehnološki izzivi nove konkurence

Na spremenjena pričakovanja strank pa se hitro in zelo osredotočeno odzivajo tudi novi ponudniki. To so pogosto zagonska podjetja, ki doslej še niso bila prava konkurenca bankam. Spreminjanje regulative, na primer vpeljava evropske direktive PSD2, jim zdaj že omogoča dostop do podatkov strank in izvajanje storitev, ki so bile donedavno v izključni domeni bank.

Tehnološki izzivi nove konkurence

V nekaterih bankah so v izpolnjevanju navedenih zahtev in soočanju z novimi konkurenti videli tudi priložnosti za izboljšave. Optimizacijo poslovanja in novo izkušnjo strank zato gradijo na tesno povezljivih IT rešitvah – API vmesniki jim omogočajo doseganje zakonske skladnosti, obenem pa večjo prilagodljivost poslovnih procesov, lažjo integracijo z drugimi informacijskimi sistemi in morebiti tudi vstop v svet API ekonomije.

Platforma in rešitve InDoc EDGE

Bankam lahko k doseganju ciljev digitalizacije poslovanja pomembno pripomore platforma InDoc EDGE za upravljanje informacij, ki združuje zmogljivosti sistemov za upravljanje dokumentov in poslovnih procesov z dolgoročno elektronsko hrambo.

S poslovnimi rešitvami na platformi InDoc EDGE lahko banka odgovori na ključne izzive poslovanja. Upravlja lahko tako z vsakodnevnimi preprostimi opravili, kot sta distribucija prejete pošte ali likvidacija vhodnih računov, kot z bolj zahtevnimi procesi, v katerih sodelujejo različni nosilci in praviloma vključujejo samodejno odločanje na podlagi poslovnih pravil.

Platforma InDoc EDGE za upravljanje informacij

Napredne rešitve InDoc EDGE so povezane z osrednjim bančnim sistemom in drugimi informacijskimi rešitvami, zato zaposlenim v banki omogočajo enotno delovno okolje in celovit pregled: vedno vedo, v kateri fazi in pri komu je dokument, prav tako tudi, katera procesna aktivnost se trenutno izvaja, vse pa beleži tudi revizijska sled.

Po zaključku procesa se dokument varno shrani v certificiranem sistemu e-hrambe, kjer je uporabnikom na voljo tudi kasneje.

Priložnosti digitalizacije poslovanja

Digitalizacija ni sama sebi namen, čeprav prinaša nedvoumne koristi. Banki poleg zmanjšanja stroškov in povečanja učinkovitosti na račun povezljivosti procesov prinaša predvsem nove, velike poslovne priložnosti. V Novi KBM zato z namenom digitalne preobrazbe vpeljujejo tudi platformo InDoc EDGE za upravljanje informacij. 

Gre za enega ključnih projektov digitalizacije, ki kaže tudi na našo zavezanost trajnosti, okolju in odgovornosti, ki jo imamo kot korporacija. Želimo biti banka prihodnosti.

 Tolga Yurteri, vodja digitalnega marketinga v Novi KBM

Nekatere banke danes svojo prihodnost že zavzeto gradijo na novi digitalni infrastrukturi, ki je – v tesni povezavi s strokovnim znanjem – osnova za vpeljavo novih poslovnih modelov in sodobnih bančnih storitev.

Vas zanima več? Stopite v stik z nami!



Ivo Vasev

Ivo Vasev je produktni vodja platforme InDoc EDGE za upravljanje informacij v Mikrocopu. Zavzeto ustvarja na preseku različnih poslovnih področij in informacijske tehnologije, kjer išče odgovore na izzive digitalne preobrazbe. Posebno pozornost namenja uporabniški izkušnji in novim načinom za realizacijo digitalnega potenciala podjetij.

PREBERITE TUDI