Odločitev, da ne digitaliziramo poslovanja, je najdražja

Spremembe so danes hitre in nujne. In prav z vprašanjem, kako slediti hitremu tempu nenehnih sprememb, ki jih prinaša današnji čas, se sooča veliko podjetij. Skupni imenovalec pa je – digitalizacija.

Odločitev, da ne digitaliziramo poslovanja, je najdražja

Številna podjetja se zavedajo, da bo treba, če bodo želela še naprej biti dovolj konkurenčna na trgu, uvesti spremembe v poslovanje ter ga bolj približati strankam in njihovim potrebam, veliko pa se jih kljub vsemu še vedno z vsemi štirimi oklepa do zdaj poznanih vzorcev poslovanja. Zmotno mislijo, da bodo stroški, ki jih bo zahtevala uvedba določene spremembe, previsoki, čas povračila investicije pa predolg.

Vendar pa tudi naše izkušnje kažejo, da ravno tista podjetja, ki se vedno osredotočajo le na stroške, ob tem pa pozabijo na stranke in njihove potrebe, tvegajo, da bodo izgubila delež na trgu ali pa celo ogrozila svoj obstoj na njem.

  • Proces digitalizacije poslovanja zahteva določeno pozornost in rezultati ne pridejo čez noč.
  • Brez digitalne prisotnosti je danes nemogoče slediti tempu ostalih podjetij.
  • Le vitki, hitro odzivni in okretni poslovni procesi so tisti, ki bodo podjetje pripeljali do več strank in posledično do večjega dobička, kar bo upravičilo začetno, nekoliko višjo investicijo v optimizacijo in digitalizacijo poslovnih procesov.

Kako se približati stranki in zadovoljiti njene potrebe?

Digitalna transformacija se številnim podjetjem še vedno zdi nepotreben ali previsok strošek. To predstavo bi morali že zdavnaj preseči in začeti razmišljati predvsem o tem, kako bomo svoje procese optimizirali, digitalizirali in se tako približali strankam. To so uspešno storili v Generali Investments, kjer jim je z digitalizacijo poslovanja ključni poslovni proces uspelo skrajšati tudi do 70 odstotkov in njihovo storitev tako še bolj približati strankam.

Študija primera: Generali Investments d.o.o.

Hkrati do bolj učinkovitega poslovanja in večjega zadovoljstva strank

Zavedamo se, da je zadovoljna stranka tudi zvesta stranka in to je danes v agilni konkurenci zelo težko doseči, še težje pa ohraniti. To, kako zadovoljne so stranke z uporabniško izkušnjo, ki jim jo podjetje ponuja, se na koncu vedno odraža tudi v uspešnosti njegovega poslovanja. Po naših izkušnjah lahko s pravim pristopom in inovativnostjo dokazano dosežemo želene poslovne rezultate in tako brez težav upravičimo začetno investicijo.

Vendar pa proces digitalizacije poslovanja zahteva določeno pozornost in rezultati ne pridejo čez noč. Čeprav lahko proces digitalizacije v nekem podjetju od zaposlenih zahteva kar nekaj njihovega angažmaja, hkrati odpira številne priložnosti, ki jih sicer ne bi bilo. Podjetja se morajo zavedati: če ne bodo izpolnila pričakovanj in potreb svojih strank, bo to slej ko prej storilo konkurenčno podjetje. Stranke so namreč danes vedno bolj zahtevne, svoje potrebe in pričakovanja pa oblikujejo predvsem v skladu z uporabniško izkušnjo, kakršno jim nudijo vodilni globalni ponudniki, četudi njihove storitve sploh niso primerljive našim.

Kako se približati stranki in zadovoljiti njene potrebe?

Poglejmo podjetje MBILLS, v katerem se zavedajo, kako zelo pomembno je, da se zna podjetje prilagoditi strankam in njihovim pričakovanjem. Kot nam je zaupal njegov direktor, mag. Primož Zupan, se v podjetju z digitalizacijo srečujejo vsak dan.

S tem, ko uvajamo plačevanje z e-denarjem preko mobilne denarnice mBills na vseh oblikah prodajnih mest, jim približamo vse prednosti e-poslovanja. Prav na tem delu lahko najbolje vidimo, kako zrela je organizacija za sprejemanje in uvajanje digitalne preobrazbe. Še vedno se namreč najdejo podjetja, ki na digitalizacijo gledajo z določeno stopnjo odpora, strahu in nezaupanja. Številna gredo v to spremembo zaradi predpostavke o nižanju lastnih stroškov obdelave in manipulacije z gotovino.

 mag. Primož Zupan, direktor MBILLS

Zupan je še pojasnil, da je njihov prvi korak vedno poiskati ambasadorja za uvajanje sprememb v partnerski organizaciji, ki se prepozna v njihovi rešitvi in verjame, da jim bo ta prinesla širšo korist.

Drznost in inovativnost sta nujni sestavini uspeha

V Mikrocopu opažamo, da je velika napaka številnih podjetij to, da si ne upajo ali pa ne zmorejo razmišljati izven okvirjev ter biti inovativna. Zaradi tega lahko podjetje ostane zakoreninjeno v svojih tradicionalnih, že videnih in preizkušenih metodah. V današnji digitalni družbi sta drznost in odprtost za novosti nujni, saj lahko podjetje le tako najde poti do novih strank oziroma nadgradi poslovanje z obstoječimi.

Toga podjetja tvegajo, da bodo zaradi svoje neodzivnosti in neprilagodljivosti izgubila delež na trgu. V preteklosti smo že bili priča zgodbam o podjetjih, ki so prav zaradi svoje neprilagodljivosti in togega poslovanja praktično čez noč popolnoma izginila s trga. Zato podjetjem, ki še vedno kolebajo, ali digitalizirati svoje poslovanje ali ne, svetujemo, naj se vprašajo, kaj je zanje dražje: to, da nadgradijo svoje poslovanje in se prilagodijo potrebam strank ali pa da tega ne storijo in tako tvegajo, da jih bo trg slej ko prej izločil iz igre? Brez digitalne prisotnosti je danes nemogoče slediti tempu ostalih podjetij.

Digitalizacija poslovanja podjetjem prinaša širok spekter prednosti in koristi. Le vitki, hitro odzivni in okretni poslovni procesi so tisti, ki bodo podjetje pripeljali do več strank in posledično do večjega dobička, kar bo upravičilo začetno, nekoliko višjo investicijo v optimizacijo in digitalizacijo poslovnih procesov.

Vas zanima več? Stopite v stik z nami!



Tjaša Poljšak

Tjaša Poljšak je direktorica področja prodaje in trženja v Mikrocopu. Verjame, da s pravim pristopom noben izziv ni pretežak, zato pri svojih sodelavcih spodbuja izmenjavo idej, timsko delo in pozitivno delovno okolje. Največji zagon ji dajejo zadovoljne stranke na poti digitalne preobrazbe. Prepričana je namreč, da je sreča na strani digitalnih.

PREBERITE TUDI