Potrdilo o skladnosti Hrvaškega državnega arhiva za InDoc EDGE
Prejeli smo uradno potrdilo Hrvaškega državnega arhiva, ki potrjuje skladnost dokumentnega sistema InDoc EDGE z zakonodajo Republike Hrvaške na področju digitalizacije in dolgoročne hrambe dokumentarnega in arhivskega gradiva.
Postopek preverjanja skladnosti je potekal skladno z določili Zakona o arhivskem gradivu in arhivih ter Pravilnika o upravljanju dokumentarnega gradiva izven arhiva. Hrvaški državni arhiv je v okviru postopka izvedel temeljit pregled priložene dokumentacije in tehnični pregled sistema v prostorih Mikrocopa, ki je vključeval:
- presojo pravil, tehnologije in postopkov za pretvorbo in hrambo gradiva,
- preverjanje povezovanja digitalnih zapisov z metapodatki,
- nadzor nad zagotavljanjem integritete digitalnih objektov,
- preverbo delovnega okolja, strojne opreme in postopka zajema dokumentov.
Pregled je potrdil, da InDoc EDGE v celoti izpolnjuje zakonske in strokovne zahteve, kar potrjuje tudi uradno izdano potrdilo o skladnosti.
»Pridobljeno potrdilo potrjuje visoko raven kakovosti in zanesljivosti našega sistema InDoc EDGE ter našo zavezanost zakonitosti in skladnosti na vseh trgih, kjer poslujemo.«
Aid Kulić, direktor Mikrocop Hrvaška
S potrjeno skladnostjo sistema InDoc EDGE bomo tudi javnim organom, finančnim institucijam, podjetjem in drugim organizacijam na Hrvaškem zagotavljali rešitev, ki omogoča zakonito, varno in dolgoročno hrambo digitaliziranih dokumentov.
Pridobitev tega potrdila je del širše Mikrocopove strategije, ki temelji na zagotavljanju skladnosti, varnosti in kakovosti digitalnih rešitev v skladu z lokalnimi predpisi in regulativo. Hkrati sovpada s Fiskalizacijo 2.0 na Hrvaškem. Zakon bo začel veljati 1. septembra 2025, uporabljal pa se bo od 1. januarja 2026. Do takrat je organizacijam zagotovljeno prehodno obdobje za prilagoditev novemu poslovnemu sistemu. Zakon določa, da bodo vsi poslovni subjekti dolžni izdajati digitalne račune in jih s tem digitalno arhivirati.